اجرای حکم حبس و انتقال مهدی مسکین نواز به زندان بندر انزلی

مهدی مسکین نواز

مهدی مسکین نواز، فعال مدنی و زندانی سیاسی، در روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ جهت تحمل دوران محکومیت حبس خود، بازداشت و به زندان بندر انزلی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای مسکین نواز پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۱۱ سال حبس محکوم شده بود. اتهامات وارده به وی “تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

علاوه بر حبس، این فعال مدنی به مجازات‌های تکمیلی دیگری همچون منع اقامت در استان تهران و استان‌های مجاور و منع خروج از کشور نیز محکوم شده است.

مهدی مسکین نواز متولد ۱۳۵۸، متاهل و دارای یک دختر ۱۷ ساله است. وی به دلیل فعالیت‌های مدنی خود پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت قضایی داشته است.

انتقال آقای مسکین نواز به زندان و اجرای حکم صادره علیه وی، بار دیگر نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و سرکوب مخالفان سیاسی را افزایش داده است.

سازمان‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی خواستار آزادی بی‌قید و شرط آقای مسکین نواز و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند. همچنین، این سازمان‌ها خواستار لغو احکام قضایی ظالمانه و توقف سرکوب مخالفان سیاسی در ایران می‌باشند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید