اجرای حکم اعدام چهار زندانی از جمله یک تبعه افغان در زندان دستگرد اصفهان

اسد خسروی و میلاد علی‌محمدی

صبح روز چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام چهار زندانی از جمله یک تبعه افغان در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت سه تن از این زندانیان که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، اسد خسروی (۴۳ ساله)، میلاد علی‌محمدی (۳۴ ساله) و عماد متولیان (۲۵ ساله) احراز شده است. چهارمین زندانی، رفیع عبدالباری (۳۰ ساله)، تبعه افغانستان بود و به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

اسد خسروی اهل خمینی‌شهر اصفهان و از حدود سه سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت شده بود. میلاد علی‌محمدی و عماد متولیان نیز اهل شهرستان رزوه بودند و از پنج سال پیش در یک پرونده مشترک به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران، رفیع عبدالباری، تبعه افغان، از سه سال پیش به اتهام قتل عمد بازداشت شده بود. به گفته وی، او در یک نزاع دسته جمعی قصد میانجیگری داشته و قتل را به گردن او انداخته‌اند.

قابل توجه است که اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۳، این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۸۴ درصد افزایش داشته است.

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخلی ایران یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اجرای حکم اعدام این افراد، بار دیگر نگرانی‌ها در مورد گستردگی استفاده از مجازات اعدام در ایران را افزایش داده و به ویژه بر وضعیت زندانیان خارجی در این کشور تأکید می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید