افزایش بازداشت‌های خودسرانه در اشنویه؛ لقمان و سیامند زنگی بازداشت شدند

لقمان زنگی و سیامند زنگی

بامداد چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳، موج جدیدی از بازداشت‌های خودسرانه در شهرستان اشنویه آغاز شد. در این روز، سه شهروند کُرد به نام‌های لقمان زنگی، سیامند زنگی و دیاکو عزیزی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لقمان و سیامند زنگی، اهل روستای کانی سورک، در منزل شخصی خود و بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. همچنین، دیاکو عزیزی، اهل روستای باب خالدآباد نیز با همین شیوه بازداشت شده است.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این سه شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

بازداشت‌های خودسرانه و بدون ارائه دلایل قانونی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی است. این اقدامات نگرانی‌ها در خصوص تشدید سرکوب مخالفان و فعالان مدنی در مناطق کردنشین ایران را افزایش داده است.

موج جدید بازداشت‌ها در اشنویه در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر نیز شاهد افزایش بازداشت‌های جمعی فعالان مدنی و سیاسی در این منطقه بوده‌ایم.

سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر بارها نسبت به افزایش موارد نقض حقوق بشر در ایران، به ویژه در مناطق کردنشین، هشدار داده‌اند. با این حال، تاکنون اقدام موثری از سوی نهادهای بین‌المللی برای توقف این روند صورت نگرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید