ارسال پرونده چهار شهروند به دادگاه؛ ادامه بلاتکلیفی بازداشت‌شدگان “شهرک اکباتان”

محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی، میلاد آرمون و نوید نجاران

پرونده چهار شهروند به نام‌های میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان”، پس از رفع نقص‌های قضایی به دادگاه کیفری یک تهران و دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس گزارشات، این پرونده در اواخر فروردین ماه برای رفع نقص به دادسرای امور جنایی ناحیه ۲۷ تهران بازگردانده شده بود.

این چهار شهروند در پی اعتراضات سراسری در آبان ماه ۱۴۰۱ و پس از حادثه کشته شدن آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان بازداشت شدند. تاریخ دقیق بازداشت هر یک از آن‌ها به این شرح است: میلاد آرمون: ۱۱ آبان ۱۴۰۱، سید محمدمهدی حسینی: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ،  مهدی ایمانی: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ اما از تاریخ بازداشت نوید نجارن اطلاعی در دست نیست.

با توجه به کیفرخواستی که برای این افراد صادر شده، آن‌ها به اتهامات “محاربه”، “مشارکت در قتل عمد” و “اخلال در نظم و آرامش عمومی” متهم شده‌اند.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سخنگوی قوه قضاییه از طرح اتهام “محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی” برای سه نفر از این متهمان خبر داد.

پس از برگزاری چهار جلسه دادرسی در اواخر مهرماه ۱۴۰۲، دادگاه پرونده را برای تحقیقات تکمیلی به دادسرا ارجاع داد.

بخش دیگری از پرونده این شهروندان نیز به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع شده است.

در بهمن ماه ۱۴۰۱، چهار متهم دیگر این پرونده به نام‌های حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک، علیرضا کفایی و امیرمحمد خوش اقبال با تودیع وثیقه آزاد شدند.

پیام درفشان، وکیل دادگستری، پیش‌تر اعلام کرده بود که چهار متهم اصلی این پرونده با اتهام “محاربه” در زندان به سر می‌برند.

علی‌رغم آزادی موقت برخی از متهمان، میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

مدت زمان بازداشت این چهار شهروند به بیش از یک سال رسیده و خانواده‌های آن‌ها نگران وضعیت آن‌ها هستند.

ارسال پرونده به دادگاه نشان‌دهنده آغاز مرحله جدیدی از روند قضایی است، اما همچنان ابهامات زیادی در مورد این پرونده وجود دارد و خانواده‌های این افراد خواستار رسیدگی عادلانه و شفاف به پرونده عزیزان خود هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید