محرومیت فرشاد اعتمادی‌فر از درمان در زندان شیبان اهواز؛ تداوم نقض حقوق زندانیان سیاسی

بازداشت

فرشاد اعتمادی‌فر، شهروند اهل روستای پیچاب از توابع شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد، از تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۲ به همراه سه شهروند دیگر بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در دی ماه ۱۴۰۲، اعتمادی‌فر به همراه دو تن از همراهانش به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اعتمادی‌فر به بیماری‌های گوارشی از جمله معده و روده مبتلا بوده و از تنگی نفس نیز رنج می‌برد.

با وجود نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی، وی از دسترسی به امکانات درمانی مناسب در زندان شیبان اهواز محروم مانده است.

خانواده اعتمادی‌فر بارها تلاش کرده‌اند تا داروهای مورد نیاز وی را به زندان برسانند اما مسئولان زندان از تحویل داروها خودداری کرده‌اند.

اعتمادی‌فر پیشتر از بابت اتهاماتی از جمله عضویت در گروه‌های مخالف نظام و اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

محرومیت این شهروند از درمان، نمونه‌ای بارز از نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران است. حق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای همه افراد، از جمله زندانیان، یک حق اساسی و بین‌المللی است.

تداوم بازداشت طولانی‌مدت بدون برگزاری دادگاه عادلانه و محرومیت از درمان، نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمی و روحی این زندانی سیاسی را افزایش داده است.

جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری موظف هستند نسبت به اینگونه اقدامات اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط فرشاد اعتمادی‌فر و دیگر زندانیان سیاسی شوند.

همچنین، آن‌ها باید بر لزوم تضمین حقوق اساسی زندانیان، از جمله حق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، تأکید کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید