محرومیت مسعود جامعی از درمان در زندان شیبان اهواز؛ تداوم نقض حقوق زندانیان سیاسی

بازداشت

مسعود جامعی، شهروند اهل اهواز، بیش از سیزده ماه است که در زندان شیبان اهواز در بازداشت به سر می‌برد. این در حالی است که وی به بیماری‌های جدی از جمله سرطان معده، کبد و فشار خون مبتلا بوده و از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسعود جامعی که در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است، علی‌رغم نیاز مبرم به درمان، از دسترسی به امکانات درمانی مناسب و اعزام به مراکز درمانی محروم شده است.

این شهروند در دادسرا به اتهامات سنگینی همچون افساد فی الارض، عضویت در گروه‌های مخالف نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی متهم شده است. با این حال، تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات وی برگزار نشده است.

محرومیت مسعود جامعی از درمان، نمونه‌ای بارز از نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران است. حق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای همه افراد، از جمله زندانیان، یک حق اساسی و بین‌المللی است.

تداوم بازداشت طولانی‌مدت بدون برگزاری دادگاه عادلانه و محرومیت از درمان، نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمی و روحی این زندانی سیاسی را افزایش داده است.

جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری موظف هستند نسبت به اینگونه اقدامات اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط مسعود جامعی و دیگر زندانیان سیاسی شوند. همچنین، آن‌ها باید بر لزوم تضمین حقوق اساسی زندانیان، از جمله حق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، تأکید کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل