هتاو اکرمی، فعال مدنی کُرد، به حبس محکوم شد

هتاو اکرمی

هتاو اکرمی، شهروند ۴۲ ساله ساکن بوکان و از اعضای خانواده‌های دادخواه، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم صادره علیه خانم اکرمی در حالی صادر شده است که وی در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳، در جریان هجوم نیروهای اداره اطلاعات ارومیه به منزل خانوادگی خود در روستای اینگیجه بوکان بازداشت و پس از ۲۵ روز بازداشت با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که هتاو اکرمی دخترعموی مهران اکرمی، یکی از جانباختگان جنبش “زن، زندگی، آزادی” می‌باشد.

اداره اطلاعات بوکان با رای صادره از سوی دادگاه کیفری بوکان مخالفت کرده و پرونده را برای بازبینی به دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده است. این اقدام نشان می‌دهد که فشارها بر این فعال مدنی همچنان ادامه دارد.

محکومیت هتاو اکرمی به اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون، در حالی صورت می‌گیرد که وی تنها به دلیل دفاع از حقوق خانواده خود و شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز بازداشت شده است.

این حکم نشان‌دهنده سرکوب شدید فعالان مدنی و خانواده‌های دادخواه در ایران است. همچنین، این اقدام می‌تواند به عنوان اقدامی برای ایجاد رعب و وحشت در میان جامعه مدنی کُرد تلقی شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید