مخالفت با اعزام راحله راحمی پور، فعال مدنی بیمار، به کمیسیون پزشکی قانونی

راحله راحمی‌پور

راحله راحمی پور، فعال مدنی ۷۱ ساله، که از بیماری‌های متعدد از جمله تومور مغزی رنج می‌برد و توانایی تحمل حبس را ندارد، در زندان اوین به سر می‌برد. درخواست وی برای ارسال پرونده پزشکی به کمیسیون پزشکی قانونی، جهت بررسی وضعیت جسمانی و امکان آزادی مشروط، از سوی دادستانی رد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادستانی به بهانه حضور این فعال مدنی در تحصن و همراهی با هم‌بندی‌هایش، با این درخواست مخالفت کرده است. این در حالی است که خانم راحمی پور به دلیل کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای، به مراقبت‌های پزشکی ویژه نیاز دارد.

خانم راحمی پور در اوایل بهمن ماه سال ۱۴۰۲، به دلیل وخامت حال، به بیمارستان منتقل و پس از انجام آنژیوگرافی قلب به زندان بازگردانده شد. این نشان می‌دهد که وضعیت جسمانی وی به شدت وخیم است.

این فعال مدنی در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ به همراه ژیلا کرم‌زاده مکوندی بازداشت و به اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” متهم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۷ خردادماه سال ۹۹ برگزار شد و در نهایت به ۶ سال حبس محکوم شد.

راحله راحمی پور اواخر آبان ماه ۱۴۰۲ مجدداً بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

مخالفت با اعزام خانم راحمی پور به کمیسیون پزشکی قانونی، نقض آشکار حقوق بیمار و زندانی وی محسوب می‌شود. این اقدام نشان می‌دهد که مسئولان قضایی و زندان، سلامت و جان زندانیان سیاسی را به خطر انداخته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید