تأیید حکم قصاص برای قاتل محمد جامه‌بزرگ توسط دیوان عالی کشور

محمد جامه‌بزرگ

روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در پایگاه‌های خبری حقوق بشری منتشر شده است، دیوان عالی کشور حکم قصاص مامور امنیتی-انتظامی متهم به قتل محمد جامه‌بزرگ را تأیید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور درخواست فرجام‌خواهی متهم به قتل را رد کرده و حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مبنی بر قصاص نفس را تأیید نموده است.

محمد جامه‌بزرگ، شهروند ساکن ملارد کرج، در جریان اعتراضات سراسری سال زن، زندگی، آزادی در منزل خود و به دست نیروهای امنیتی به قتل رسید.

پیام درفشان، وکیل خانواده جامه‌بزرگ نیز در شبکه‌های اجتماعی این خبر را تأیید کرده و بر تأیید حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور تأکید نموده است.

علاوه بر متهم اصلی، دو مامور دیگر که در صحنه قتل حضور داشتند نیز به اتهام آمریت به تحمل حبس محکوم شده‌اند.

محمد جامه‌بزرگ در شب سوم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری و در منزل شخصی خود، توسط نیروهای امنیتی که از پناه دادن او به معترضان خشمگین بودند، با شلیک گلوله به قتل رسید.

این حکم در حالی صادر می‌شود که خانواده جامه‌بزرگ و فعالان حقوق بشر خواهان رسیدگی عادلانه به پرونده و مجازات تمامی عاملان این جنایت بودند.

تأیید حکم قصاص برای قاتل محمد جامه‌بزرگ، بار دیگر نگرانی‌ها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با معترضان را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید