شکیلا منفرد، فعال مدنی، به هفت سال و هفت ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده است، به مجموع هفت سال و هفت ماه حبس و تحمل ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری، اعلام کرد که موکلش به اتهام تخریب اموال عمومی (شکستن شیشه میز دادسرای ناحیه ۸) به شش سال و هفت ماه حبس و از بابت اخلال در نظم و آسایش عمومی به یک سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

گشایش این پرونده علیه شکیلا منفرد، با شکایت معاون دادستان صورت گرفته است. کیفرخواست این پرونده در تاریخ سوم مردادماه سال جاری صادر شد.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد. وی در تاریخ یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ مجدداً بازداشت و به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام به شش سال حبس محکوم شد که بعداً به چهار سال و دو ماه کاهش یافت.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام و نشر اکاذیب محکوم شد. همچنین در فروردین ماه سال جاری، وی به اتهامات دیگری نیز محکوم شد.

شکیلا منفرد در تاریخ ششم تیرماه سال جاری، در حالی که در مرخصی درمانی به سر می‌برد، پس از حضور در دادسرای ناحیه هشت تهران جهت تمدید مرخصی، علیرغم ناتمام ماندن مراحل درمان همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان اوین بازگردانده شد.

لازم به ذکر است که صدور احکام متعدد علیه شکیلا منفرد در حالی صورت می‌گیرد که وی در زندان به سر می‌برد و این امر نشان از تلاش سیستم قضایی برای خاموش کردن صدای مخالفان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید