آزادی کیوان مهتدی، حسن سعیدی و رضا شهابی از زندان اوین

کیوان مهتدی، حسن سعیدی و رضا شهابی

کیوان مهتدی، حسن سعیدی و رضا شهابی، سه فعال کارگری که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند، روز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ از زندان اوین آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه فعال کارگری که به اتهامات مرتبط با امنیت ملی محکوم شده بودند، در پی اعمال بخشنامه عفو و کاهش محکومیت توسط دیوان عالی کشور، از زندان آزاد شدند.

کیوان مهتدی، فعال کارگری و نویسنده، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت و به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد. این حکم در مراحل تجدیدنظر تایید شد.

رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شد. وی به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به شش سال حبس محکوم شد.

حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شد. وی به اتهامات مشابه به شش سال حبس محکوم شد که بعدها به چهار سال و یک ماه و یک روز کاهش یافت.

این سه فعال کارگری در طول مدت بازداشت، تحت فشارهای مختلفی قرار داشتند و به دلیل اعتراض به شرایط زندان، چندین بار احضار شدند.

لازم به ذکر است که این افراد در خردادماه ۱۴۰۲، در پی گشایش پرونده جدید در دوران حبس به دادسرای اوین احضار شده بودند، اما به دلیل اجبار به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند از حضور در این جلسه امتناع کردند.

با آزادی این سه فعال کارگری، نگرانی ها در مورد وضعیت دیگر زندانیان سیاسی و مدنی همچنان ادامه دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید