بازداشت خودسرانه سه شهروند بلوچ در زاهدان و انتقال به مکان نامعلوم

ادریس ریگی

در روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره آگاهی شهرستان زاهدان در اقدامی غیرمنتظره به یک مغازه مکانیکی واقع در خیابان جام‌جم ۲۸ این شهر یورش بردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این یورش که بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفت، سه شهروند بلوچ که به عنوان مکانیک در این مغازه مشغول به کار بودند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دو نفر از بازداشت‌شدگان عبارتند از: ادریس ریگی، حدود ۲۸ ساله، متاهل و دارای فرزند، و مهرالله خروط، حدود ۳۲ ساله و متاهل، هر دو اهل و ساکن زاهدان.

تا لحظه تنظیم این گزارش، هویت شهروند سوم بازداشت‌شده مشخص نشده است. همچنین، از دلایل بازداشت و محل نگهداری این سه شهروند بلوچ هیچ اطلاعی در دست نیست.

خانواده‌های این شهروندان با مراجعه به ارگان‌های مربوطه، خواستار اطلاع از وضعیت عزیزان خود شده‌اند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

بازداشت خودسرانه و بدون ارائه حکم قضایی، نقض آشکار حقوق اولیه شهروندی است. این اقدام نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در منطقه را افزایش داده و جامعه مدنی را بر آن داشته است تا خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط این افراد و روشن شدن دلایل بازداشت آن‌ها شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید