حمله به اجلال قوامی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در سنندج و تهدید فعالان مدنی

اجلال قوامی

اجلال قوامی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر اهل سنندج، در تاریخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۳، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. این حمله با استفاده از سلاح سرد صورت گرفته و منجر به مجروح شدن آقای قوامی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس اظهارات آقای قوامی در توییتر، یکی از مهاجمان در حین حمله وی را تهدید کرده و گفته است که “همه فعالان مدنی و سیاسی کردستان را که ادعای مخالفت و اپوزیسیونی دارند، می‌کشم.” این تهدید نشان‌دهنده وجود یک فضای امنیتی و تهدیدآمیز علیه فعالان مدنی در منطقه است.

آقای قوامی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به حبس محکوم شده است. این حمله اخیر نشان می‌دهد که وی به دلیل فعالیت‌های خود همچنان در معرض خطر قرار دارد.

این حمله به یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، نقض آشکار حقوق بشر، از جمله حق آزادی بیان و امنیت فردی است. همچنین، این حادثه نشان‌دهنده ایجاد جو ترس و ارعاب علیه فعالان مدنی در منطقه است.

جامعه مدنی و حقوق بشری خواستار محکومیت این حمله، پیگیری جدی پرونده و برخورد قانونی با عاملان آن هستند. همچنین، این فعالان خواستار تضمین امنیت تمامی فعالان مدنی و حقوق بشری در ایران هستند.

اجلال قوامی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید