تداوم بازداشت مختار اسدی، فعال صنفی معلمان کردستان، در زندان اوین

مختار اسدی

مختار اسدی، فعال صنفی معلمان کردستان، از تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ تاکنون در بازداشت به سر می‌برد. وی پس از احضار به پلیس فتا در سنندج بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با گذشت بیش از ۱۱ روز از زمان بازداشت همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد، آقای اسدی همچنان در اندرزگاه ۴ زندان اوین نگهداری می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات، دادگاه برای آزادی موقت وی وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین کرده است.

: این فعال صنفی پیش از این نیز بارها به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بازداشت و محکوم شده است. در جریان خیزش اعتراضی اخیر نیز با قطع حقوق و بازنشستگی اجباری مواجه شده بود.

بازداشت مکرر مختار اسدی و سایر فعالان صنفی، نشان‌دهنده سرکوب شدید آزادی‌های مدنی و صنفی در ایران، به ویژه در مناطق کردنشین، است.

تداوم بازداشت آقای اسدی و عدم دسترسی وی به وکیل و خانواده، نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمانی و روانی وی را افزایش داده است.

جامعه مدنی و حقوق بشری خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط مختار اسدی و سایر زندانیان عقیدتی و صنفی هستند. همچنین، این فعالان خواستار پایان دادن به سرکوب آزادی‌های مدنی و صنفی در ایران هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید