قتل پدرام عربلو در شهرضا بر اثر تیراندازی مستقیم بی‌ضابطه نظامیان  

پدرام عربلو

پدرام عربلو، جوانی اهل شهرضا، در تاریخ یکم شهریور ماه ۱۴۰۳ بر اثر شلیک مستقیم گلوله توسط نظامیان به قتل رسیده است. این حادثه تلخ بار دیگر زنگ خطر نقض حقوق بشر در ایران را به صدا درآورده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نظامیان بدون هیچ اخطار قبلی و به صورت مستقیم به سمت خودروی پدرام عربلو تیراندازی کرده‌اند. این اقدام خشونت‌آمیز منجر به اصابت گلوله به سر وی و در نهایت فوت وی شده است.

برخی منابع علت این تیراندازی را ظن حمل مواد مخدر توسط پدرام عربلو عنوان کرده‌اند. با این حال، تاکنون هیچ مدرک رسمی در این خصوص ارائه نشده است.

قتل پدرام عربلو در حالی رخ می‌دهد که طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش موارد نقض حقوق بشر، از جمله تیراندازی‌های بی‌هدف نیروهای امنیتی به سمت شهروندان، بوده‌ایم.

: متاسفانه جزییات بیشتری در مورد این حادثه دردناک در دسترس نیست. خانواده و دوستان پدرام عربلو خواستار پیگیری جدی این پرونده و مجازات عاملان این جنایت هستند.

جامعه مدنی و حقوق بشری نیز ضمن محکوم کردن این اقدام خشونت‌آمیز، خواستار برخورد قاطع با عاملان این جنایت و اصلاح سیستم قضایی و امنیتی کشور هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل