آزادی مشروط با (پابند الکترونیکی و محدودیت تردد) حسن امینی، برادر جانباخته اعتراضات ۱۴۰۱

حسن امینی

حسن امینی، برادر محمد امینی که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ جان باخت، روز پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ از زندان سنندج آزاد شد. این آزادی مشروط با استفاده از پابند الکترونیکی و محدودیت تردد در منزل همراه است.

‌ به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای امینی پیشتر در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۳ برای اجرای حکم حبس به زندان منتقل شده بود. حکم شش ماه و نیم حبس و ۴۰ ضربه شلاق برای وی به اتهام “اخلال در نظم عمومی” صادر شده بود که در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ به وی ابلاغ گردید.

این حکم در پی بازداشت آقای امینی در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ صادر شد. وی به همراه خانواده‌های دیگر جانباختگان اعتراضات در مراسم یادبود شرکت کرده و پس از آن بازداشت شده بود.

طی مدت بازداشت، آقای امینی از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده و پس از تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ به صورت موقت آزاد شده بود.

محمد امینی، برادر حسن، در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در سنندج بر اثر اصابت گلوله جان باخت.

قابل ذکر است که آزادی مشروط حسن امینی در حالی صورت می‌گیرد که وی به دلیل شرکت در مراسم یادبود برادرش و سایر جانباختگان اعتراضات بازداشت و محکوم شده است. این رویداد بار دیگر نشان از ادامه فشار بر خانواده‌های جانباختگان و فعالان مدنی در ایران دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید