اعزام سارا جهانی، فعال حقوق زنان، به مرخصی درمانی از زندان لاکان رشت

سارا جهانی

سارا جهانی، فعال حقوق زنان و یکی از متهمان پرونده فعالان زن گیلان، در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ برای انجام کارهای درمانی از زندان لاکان رشت به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم جهانی در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در استان گیلان بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

در اسفند ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی و ۱۰ تن دیگر از فعالان حقوق زنان برگزار شد و حکم بدوی آنها در فروردین ماه ۱۴۰۳ صادر شد.

حکم صادره علیه سارا جهانی، شامل شش سال و یک ماه و هفده روز حبس به اتهام عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

با توجه به بیماری ام اس خانم جهانی، اجرای حکم حبس وی در اواخر تیر ماه به دلیل پیگیری وضعیت پزشکی‌اش به تعویق افتاد. اما در نهایت، در تاریخ ۸ مرداد ماه، وی به زندان لاکان رشت منتقل و دوران محکومیت خود را آغاز کرد.

اعزام سارا جهانی به مرخصی درمانی، در شرایطی صورت می‌گیرد که وی به بیماری مزمنی مبتلا است. این اقدام، در حالی که می‌تواند به بهبود وضعیت جسمانی وی کمک کند، اما نمی‌تواند جایگزین آزادی بی‌قید و شرط وی باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید