اخراج محمود ممتازپور، استاد دانشگاه امیرکبیر به اتهام جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده

محمود ممتازپور

محمود ممتازپور، استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، از این دانشگاه اخراج شد. بر اساس گزارش خبرنامه امیرکبیر، این اخراج به دلیل اتهام جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده برای در اختیار قرار دادن به دول متخاصم صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای ممتازپور سه سال پیش شرایط ارتقای مرتبه علمی را کسب کرده بود، اما به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، روند ارتقای وی متوقف شد.

همچنین، دانشگاه امیرکبیر با وجود اتمام موعد ده ساله قرارداد وی، به بهانه عدم تبدیل وضعیت قرارداد به رسمی آزمایشی، از تمدید قرارداد خودداری کرده است.

اتهامات وارده به آقای ممتازپور مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده برای دول متخاصم، بدون ارائه هیچ مدرک مستدلی، بیشتر شبیه به یک اتهام سیاسی برای توجیه اخراج وی به نظر می‌رسد.

اخراج آقای ممتازپور، استاد دانشگاه و پژوهشگری با سابقه، به دلیل فعالیت‌های مدنی و حمایت از اعتراضات، نگرانی‌هایی را در خصوص آزادی بیان و دانشگاهی در ایران ایجاد کرده است.

این اقدام دانشگاه امیرکبیر و نهادهای امنیتی، نشان از محدود شدن فضا برای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی در ایران دارد و می‌تواند پیامی روشن برای سایر اساتید و دانشجویان باشد که از بیان آزاد نظرات خود هراس داشته باشند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید