تشدید فشار بر روحانیون اهل سنت؛ ماموستا صابر خدامرادی به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

ماموستا صابر خدامرادی

ماموستا صابر خدامرادی، امام جمعه شهرک قَوَخ شهرستان سقز، در جدیدترین اقدام قضایی علیه روحانیون اهل سنت، به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس اطلاعیه‌ای که ماموستا خدامرادی در کانال تلگرام خود منتشر کرده است، دادگاه ویژه روحانیت همدان وی را به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس محکوم کرده است.

این روحانی کُرد که پیشتر نیز به اتهامات مشابه محکوم شده بود، به دلیل مواضع خود در حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورد هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که پیشتر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نیز همین دادگاه، وی را به ۷ ماه و نیم حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت سه سال به اتهامات مشابه محکوم کرده بود.

ماموستا خدامرادی در تیر ماه ۱۴۰۲ نیز بار دیگر به دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار شد. علت این احضار، حمایت وی از خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در خطبه‌های نماز جمعه عنوان شده است.

این اقدام نشان می‌دهد که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، روحانیون اهل سنت را به دلیل مواضع انتقادی و حمایت از حقوق مردم، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

صدور احکام قضایی سنگین علیه روحانیون اهل سنت، به ویژه در شرایط کنونی که جامعه ایران با مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مواجه است، نشان از تشدید فشار بر اقلیت‌های مذهبی و مخالفان سیاسی دارد.

این رویداد، یک بار دیگر نگرانی‌ها در مورد نقض آزادی بیان و عقیده در ایران را افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل