محرومیت از درمان؛ وضعیت وخیم عبدالباسط سیاهانی، زندانی سیاسی بلوچ در زندان زاهدان

زندان مرکزی زاهدان

عبدالباسط سیاهانی، زندانی سیاسی بلوچ محبوس در زندان مرکزی زاهدان، روز چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، علیرغم وخامت حال عمومی و بیماری دیابت شدید، از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالباسط سیاهانی، متاهل و دارای فرزند، اهل شهرستان سراوان است. وی پس از بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات سراوان، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و از آن زمان تاکنون در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد.

این زندانی که از سال ۱۳۹۹ به اتهام همکاری با گروه‌های مخالف نظام به ده سال حبس محکوم شده، به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص و داروهای مورد نیاز، دچار مشکلات بینایی نیز شده است.

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که وضعیت دیابت عبدالباسط سیاهانی به شدت وخیم شده و وی به دلیل عدم دسترسی به درمان مناسب، دچار کم‌بینایی شده است.

با وجود پیگیری‌های خانواده برای اعزام وی به بیمارستان و تهیه عینک، مسئولین زندان و قاضی ناظر بر زندان با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

این زندانی سیاسی بلوچ در حالی از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است که پرونده پزشکی وی حاکی از بیماری مزمن دیابت است.

مسئولین زندان با وجود آگاهی از وضعیت وخیم سلامتی وی، از ارائه داروهای کنترل دیابت و اعزام او به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

انتقال عبدالباسط سیاهانی از بند ۹ سیاسی به بند ۷ زندان و عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی وی، نشان از بی‌توجهی مسئولین زندان به سلامت زندانیان و نقض آشکار حقوق بشر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید