شانزدهمین سال حبس ایوب پرکار در زندان شیبان اهواز؛ محرومیت از حقوق اولیه یک زندانی سیاسی

ایوب پرکار

ایوب پرکار، زندانی سیاسی تبعیدی، از تاریخ ۱۴ دی ۱۳۸۷ در زندان به سر می‌برد و هم‌اکنون شانزدهمین سال حبس خود را در زندان شیبان اهواز سپری می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای پرکار در سال ۱۳۸۷ به اتهام محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شد که این حکم در مراحل تجدیدنظر به ۲۰ سال حبس کاهش یافت.

نسرین ستوده، وکیل سابق ایشان، بر این باور است که حکم اولیه به دلیل عقاید آقای پرکار صادر شده است.

پس از تایید حکم، آقای پرکار از زندان اوین به زندان‌های بهبهان و سپس کارون اهواز تبعید شد و در حال حاضر در بند ۵ زندان شیبان اهواز نگهداری می‌شود. وی طی تمام این سال‌ها از حق آزادی مشروط و حتی یک روز مرخصی محروم بوده است.

یک منبع مطلع گزارش داده است که آقای پرکار از مشکلاتی در ناحیه زانو رنج می‌برد و از دریافت خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است.

لازم به ذکر است که آقای پرکار پیش از بازداشت، به مدت چهار سال در ارتش خدمت می‌کرد و به دلیل انتقاد از دولت از کار اخراج شده بود.

از جمله این محرومیت‌ها می‌توان به عدم اعطای مرخصی، تبعید به زندان‌های دور از محل سکونت و محرومیت از خدمات درمانی مناسب اشاره کرد. همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که اتهامات مطروحه علیه ایشان مبتنی بر عقاید شخصی بوده و نه بر اساس شواهد محکم و قانونی.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید