پلمب کافه رستوران نمکدان در اصفهان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری

کافه رستوران نمکدان در اصفهان

کافه رستوران نمکدان در اصفهان، بار دیگر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این اقدام در پی دستور اداره امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که کافه رستوران نمکدان پیش از این نیز در فروردین ماه سال جاری به همین دلیل پلمب شده بود.

هر ساله تعداد قابل توجهی از اماکن کسب، به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت “حجاب اجباری” و “شئونات اسلامی” توسط مراجعین یا پرسنل، اجرای موسیقی زنده، رقص و پایکوبی توسط مراجع ذی‌ربط پلمب می‌شوند.

پلمب این کافه رستوران و اماکن مشابه، نشان از تداوم سیاست‌های محدودکننده در زمینه آزادی‌های فردی و اجتماعی در ایران دارد.

                               پلمب واحدهای صنفی در ایران به دلیل حجاب اجباری

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش قابل توجهی در پلمب واحدهای صنفی در ایران به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری بوده‌ایم. این اقدام از سوی نهادهای نظارتی و با استناد به قوانین مرتبط با حجاب و عفاف صورت می‌گیرد.

دلایل اصلی این پلمب‌ها عبارتند از: عدم رعایت حجاب اجباری از سوی کارکنان یا مشتریان، برگزاری مراسمی که با عرف حاکم مغایر تشخیص داده می‌شود، و اجرای موسیقی زنده یا رقص. این اقدامات با هدف اعمال نظارت بر رعایت قوانین حجاب و ایجاد محیطی که با تعاریف رسمی از “شئونات اسلامی” مطابقت داشته باشد، انجام می‌شود.

پلمب واحدهای صنفی به دلایل مرتبط با حجاب، واکنش‌های متفاوتی را در جامعه برانگیخته است. برخی از این اقدامات را نقض آزادی‌های فردی و مدنی می‌دانند و معتقدند که این محدودیت‌ها به اقتصاد کسب‌وکار آسیب می‌رساند. از سوی دیگر، برخی دیگر از این اقدامات حمایت می‌کنند و آن را اقدامی برای حفظ ارزش‌های اسلامی می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید