تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی معینی، فعال سیاسی پس از ۱۷ روز

علی معینی

علی معینی، فعال سیاسی ساکن اصفهان، از تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ تاکنون به مدت ۱۷ روز در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی در روز شنبه، ۲۰ مرداد ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است. در زمان بازداشت، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی اقدام به ضبط اموال شخصی وی و همسرش نیز نموده‌اند.

تاکنون هیچگونه اطلاع رسمی در خصوص دلایل دقیق بازداشت آقای معینی و محل نگهداری وی منتشر نشده است. عدم دسترسی به وکیل و عدم اطلاع خانواده از وضعیت بازداشت شده، نگرانی‌ها درباره نقض حقوق اولیه وی را افزایش داده است.

علیرضا معینی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود با احکام قضایی مواجه شده بود. بازداشت مجدد وی در شرایط کنونی کشور، نشان از تشدید فشار بر فعالان مدنی و سیاسی دارد.

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر بازداشت فعالان مدنی و سیاسی در ایران بوده‌ایم. این روند، نگرانی‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را به شدت افزایش داده است.

لازم به ذکر است که پس از گذشت دو هفته از بازداشت، علی معینی با خانواده خود تماس گرفته است. با وجود این تماس، همچنان اتهامات مطروحه علیه وی و محل نگهداری او مشخص نیست و وکیل نیز تاکنون موفق به دسترسی به پرونده و ملاقات با موکل خود نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید