تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علیرضا مرداسی به مدت ۳۹۲ روز در زندان شیبان اهواز

بازداشت

علیرضا مرداسی، معلم و فعال سیاسی، از تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ تاکنون به مدت ۳۹۲ روز در زندان شیبان اهواز در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند در تاریخ مذکور توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

علیرضا پیشتر در یکی از شعب بازپرسی دادسرای اهواز از بابت اتهاماتی از جمله افساد فی الارض و عضویت در گروه باغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

با وجود گذشت بیش از یک سال از زمان بازداشت، تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه علیرضا مرداسی تشکیل نشده است. این امر موجب شده تا وی به مدت طولانی در بلاتکلیفی و بدون دسترسی به روند عادلانه قضایی قرار گیرد.

منابع مطلع گزارش می‌دهند که علیرضا مرداسی به بیماری ریوی مبتلاست و از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است. این موضوع نگرانی‌ها در مورد وضعیت سلامتی وی را افزایش داده است.

علیرضا مرداسی، حدودا ۴۵ ساله، دارای سابقه بیش از بیست سال تدریس در مقطع ابتدایی است و به عنوان یک شهروند فعال شناخته می‌شود.

تداوم بازداشت طولانی مدت و بلاتکلیفی علیرضا مرداسی، بدون دسترسی به وکیل و ملاقات منظم با خانواده، نگرانی جدی در مورد وضعیت حقوق بشری وی ایجاد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید