اجرای حکم اعدام در ملاء عام یک متهم به قتل وکیل

اعدام در ملاء عام

حکم اعدام یک زندانی که پیشتر به اتهام قتل محمودرضا جعفرآقایی، وکیل دادگستری، محکوم شده بود، سحرگاه امروز دوشنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ در شهرستان شاهرود به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حکم در حالی اجرا شد که متهم اصلی این پرونده در مردادماه ۱۴۰۱، وکیل دادگستری را در یکی از خیابان‌های شاهرود به ضرب گلوله به قتل رسانده بود.

شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان، متهم اصلی را به اعدام در ملاء عام محکوم کرده بود و این حکم در اواخر سال ۱۴۰۲ توسط شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود.

لازم به ذکر است که فردی که با پرداخت وجه، دستور قتل این وکیل دادگستری را صادر کرده بود، به اتهام معاونت در قتل به تحمل بیست و پنج سال حبس محکوم شده بود.

اجرای این حکم در ملاء عام، یک بار دیگر نگرانی‌ها در مورد افزایش آمار اعدام‌ها در ایران و استفاده از مجازات اعدام به عنوان یک ابزار بازدارنده را تشدید کرده است.

به نقل از میزان.

لازم به ذکر است سازمان حقوق بشر ایران، اسم این زندانی را که روز جاری در ملاء‌عام اعدام شده است: امیررضا عجم‌ اکرمی احراز کرده است.

در ادامه اعلامیه این جوان ۲۲ ساله شاهرودی می‌آید:

لازم به ذکر است سازمان حقوق بشر ایران، اسم این زندانی را که روز جاری در ملاء‌عام اعدام شده است را امیررضا عجم‌ اکرمی احراز کرده است. در ادامه اعلامیه این جوان ۲۲ ساله شاهرودی می‌آید:

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید