بازداشت دو برادر بلوچ در چابهار توسط نیروهای امنیتی

حنیف جدگال و شریف جدگال

حنیف جدگال و شریف جدگال، دو برادر اهل شهرستان چابهار، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت این دو شهروند به عنوان “حنیف جدگال، ۲۳ ساله و شریف جدگال، ۱۹ ساله، فرزندان سیدمحمد و اهل روستای کورکچ (بجاربازار) از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار” تایید شده است.

براساس اطلاعات رسیده به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در بامداد پنجشنبه اول شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات چابهار با لباس شخصی و بدون ارائه هرگونه حکم قضایی به منزل این دو برادر در روستای کورکچ یورش برده و آنها را بازداشت کرده‌اند. در جریان این عملیات، محل سکونت این دو برادر نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه علیه این دو برادر و محل نگهداری آنها منتشر نشده است. خانواده‌ها و نزدیکان این افراد نگران وضعیت آنها بوده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرطشان هستند.

این بازداشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از بازداشت‌های خودسرانه و بی دلیل شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل