تداوم اعتصاب مریم مهرابی در زندان دولت آباد اصفهان در اعتراض به حکم ظالمانه

مریم مهرابی

مریم مهرابی، معلم و فعال مدنی، از ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ در زندان دولت آباد اصفهان دست به اعتصاب غذا زده است. وی خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اعتصاب خانم مهرابی در اعتراض به حکم شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی صادره علیه وی صورت گرفته است. با این حال، دادگاه کیفری دو اصفهان وی را از اتهام نشر اکاذیب تبرئه کرده است.

مریم مهرابی در تاریخ بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و پنج سال حبس به اتهام اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار محکوم شد. همچنین، وی به دو سال محرومیت از خدمت و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

این فعال مدنی پیشتر در اسفند ۱۴۰۱ نیز به دلیل پیگیری پرونده برادرش بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شده بود. همچنین، وی در شهریور سال گذشته به هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شده بود که این حکم به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

پاراگراف پنجم: مریم مهرابی در طول مدت بازداشت، چندین روز را در سلول انفرادی سپری کرده و به دلیل شرایط نامناسب زندان و اعتصاب غذا، دچار مشکلات جسمی و روحی شده است.

وکیل خانم مهرابی درخواست تجدیدنظر در حکم صادره را مطرح کرده است.

محمود مهرابی، برادر مریم مهرابی، در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده است و درخواست فرجام‌خواهی وی در دیوان عالی کشور در جریان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید