بهراد علی‌کناری، هنرمند معترض به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

بهراد علی‌کناری

بهراد علی‌کناری، رپر جوان اهل اهواز، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد. وی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و در ارتباط با پرونده روح‌الله عجمیان نیز بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی‌کناری در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، به دنبال بخشنامه عفو عمومی، از زندان آزاد شد. اما اخیراً، دادگاه انقلاب وی را به اتهام “همکاری با رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران” به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

این حکم در حالی صادر شده که علی‌کناری به عنوان یک هنرمند و فعال مدنی، از حق آزادی بیان خود استفاده کرده است. محکومیت وی به دلیل فعالیت‌های هنری و مدنی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی محسوب می‌شود.

بازداشت‌های مکرر، فشارهای قضایی و محکومیت‌های طولانی مدت علیه هنرمندان و فعالان مدنی در ایران، نشان‌دهنده سرکوبگری گسترده علیه مخالفان و منتقدان حکومت است.

این اقدامات نه تنها به آزادی بیان و فعالیت‌های هنری لطمه می‌زند بلکه باعث ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه می‌شود. جامعه جهانی باید نسبت به نقض حقوق بشر در ایران واکنش نشان داده و از هنرمندان و فعالان مدنی حمایت کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید