تشکیل پرونده جدید علیه اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان

اسماعیل عبدی

اسماعیل عبدی، فعال شناخته شده صنفی معلمان، با گشایش پرونده‌ای جدید در هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، براساس ابلاغیه صادره، آقای عبدی به چهار اتهام “شرکت در تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی”، “اعمال فشارهای گروهی برای تحصیل به مقاصد غیرقانونی از طریق عضویت در کانون صنفی معلمان”، “سرپرستی اعتراضات کشوری معلمان” و “حضور در تحصن و تجمع که منجر به بازداشت و محکومیت شده است” متهم شده است.

این ابلاغیه در تاریخ سیزدهم مرداد ماه ۱۴۰۳ صادر و در تاریخ سی و یکم مرداد ماه به آقای عبدی ابلاغ شده است. به وی مهلت ده روزه برای ارائه دفاعیات داده شده و در صورت عدم ارائه دفاعیات، تهدید به اخراج از آموزش و پرورش شده است.

اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان، سابقه طولانی بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های صنفی خود دارد. وی در تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان کچویی کرج آزاد شده بود.

قابل ذکر است که آقای عبدی در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، همزمان با روز جهانی کارگر، به اطلاعات سپاه تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

تشکیل این پرونده جدید علیه اسماعیل عبدی، بار دیگر نگرانی‌ها در مورد محدودیت آزادی بیان و سرکوب فعالان صنفی در ایران را افزایش داده است.

اتهامات وارده به آقای عبدی در حالی مطرح می‌شود که وی به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بارها بازداشت و محکوم شده است و اخیراً نیز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.

اسماعیل عبدی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید