زندان کچویی کرج: تمدید قرار بازداشت ناهید بهروزی، شهروند بهائی

ناهید بهروزی

ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی ساکن شهرستان فردیس، پس از گذشت ۲۶ روز از بازداشت، همچنان در زندان کچویی کرج در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جاری قرار بازداشت وی به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

این شهروند بهائی در تاریخ هشتم مرداد ماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای اداره اطلاعات فردیس در منزل شخصی خود بازداشت شد و پس از پایان مراحل بازجویی در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه به زندان کچویی کرج منتقل گردید.

علیرغم گذشت بیش از سه هفته از زمان بازداشت، تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه خانم بهروزی منتشر نشده است.

تمدید قرار بازداشت خانم بهروزی در حالی صورت می‌گیرد که وی از بیماری آسم رنج می‌برد و وضعیت سلامتی وی در زندان نگران‌کننده است.

                                     شهروندان بهائی در ایران: چالش‌های پیش رو

شهروندان بهائی در ایران، یکی از اقلیت‌های دینی شناخته شده در این کشور هستند که به دلیل باورهای دینی خود، همواره با محدودیت‌ها و تبعیض‌هایی روبرو بوده‌اند.

علی‌رغم اینکه آزادی دین و مذهب در قانون اساسی ایران تضمین شده است، اما در عمل، بهائیان از بسیاری از حقوق اساسی خود محروم هستند. این محدودیت‌ها شامل محرومیت از تحصیل در دانشگاه‌ها، اشتغال در مشاغل دولتی، مصادره اموال، تخریب اماکن مقدس و بازداشت‌های خودسرانه می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بهائیان در ایران با آن روبرو هستند، عدم رسمیت شناختن دین بهائی توسط حکومت است. این عدم رسمیت‌شناسی باعث شده است تا بهائیان نتوانند به صورت آزادانه به عبادت بپردازند و تشکل‌های دینی خود را ثبت کنند.

همچنین، این امر باعث شده تا بهائیان در جامعه ایران به عنوان شهروندان درجه دو تلقی شوند و از بسیاری از حقوق اجتماعی و سیاسی محروم بمانند.

در سال‌های اخیر، موج جدیدی از سرکوب بهائیان در ایران آغاز شده است. بازداشت‌های خودسرانه، احکام طولانی‌مدت زندان، مصادره اموال و تخریب اماکن مقدس از جمله اقداماتی است که علیه بهائیان صورت می‌گیرد.

این اقدامات نشان می‌دهد که دولت ایران همچنان عزم جدی برای محدود کردن فعالیت‌های دینی بهائیان دارد و حقوق اساسی این اقلیت دینی را به رسمیت نمی‌شناسد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید