محرومیت مطلب احمدیان از رسیدگی پزشکی در زندان اوین

مطلب احمدیان

مطلب احمدیان، زندانی سیاسی کُرد، محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی و ابتلا به بیماری‌هایی همچون عفونت و تورم روده، تپش قلب، درد در قفسه سینه و عفونت ریه، از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی تخصصی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از انجام عمل جراحی روده، وضعیت جسمی آقای احمدیان به شدت وخیم‌تر شده و علیرغم نیاز فوری به مراقبت‌های پزشکی، دادستان تهران با انتقال وی به بیمارستان مخالفت کرده است.

در خرداد ماه ۱۴۰۳، آقای احمدیان به صورت موقت برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد اما پس از مدتی کوتاه و قبل از تکمیل مراحل درمانی به زندان بازگردانده شد.

بهداری زندان اوین پیش از این نیز اعلام کرده بود که امکان نگهداری و درمان آقای احمدیان را در زندان ندارد و ادامه درمان وی باید در مراکز درمانی خارج از زندان صورت گیرد.

علیرغم تامین وثیقه سنگین و کفالت توسط وکلای دادگستری، دادستان تهران با توقف اجرای حکم و آزادی موقت آقای احمدیان مخالفت کرده است.

مطلب احمدیان در سال ۱۳۸۹ به اتهام محاربه به ۳۰ سال حبس در تبعید محکوم شد و در سال‌های بعد نیز به اتهامات دیگری محکوم گردید.

در سال ۱۳۹۷، آقای احمدیان به اتهامات مشارکت در قتل و ضرب و جرح عمدی به حبس و پرداخت دیه محکوم شد و به زندان اوین منتقل گردید.

در سال ۱۳۹۸، وی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در نهایت در مرداد ماه ۱۴۰۲ به همراه گروهی از زندانیان سیاسی به زندان اوین بازگردانده شد.

در حال حاضر، آقای احمدیان در بند چهار زندان اوین نگهداری می‌شود و به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، جان وی در خطر است.

مطلب احمدیان، حدود ۳۹ ساله و اهل شهرستان بانه است و به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود سال‌ها است که در زندان به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید