محرومیت پانزده زندانی زن در زندان اوین از تماس و ملاقات با خانواده

زندان اوین

از روز سه شنبه شانزدهم مردادماه ۱۴۰۳، پانزده زندانی زن سیاسی محبوس در زندان اوین از جمله پخشان عزیزی، الهه فولادی، نرگس محمدی و گلرخ ایرایی به دستور کمیته انضباطی این زندان از برقراری تماس و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این محرومیت پس از اعتراض زندانیان به اجرای حکم اعدام رضا رسایی و درگیری با گارد زندان اعمال شده است. در ابتدا حدود سی تن از زندانیان از تماس و ملاقات محروم شدند که پس از اعتراضات بعدی، این محرومیت از برخی افراد برداشته شد.

مدت زمان محرومیت برای هر یک از این زندانیان متفاوت است. به عنوان مثال، پخشان عزیزی و الهه فولادی به مدت سه ماه، نرگس محمدی و گلرخ ایرایی به مدت دو ماه و برخی دیگر به مدت یک ماه از این حق محروم شده‌اند.

قابل ذکر است که برخی از این زندانیان مانند نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، پیش از این نیز از تاریخ یازدهم آذر ماه ۱۴۰۲ به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران از ملاقات و تماس تلفنی محروم بودند.

پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، نیز از تاریخ شانزدهم تیرماه سال جاری و وریشه مردای، زندانی سیاسی دیگر، از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با دستور قاضی صلواتی از این حق محروم شده‌اند.

محرومیت این زندانیان از حقوق اولیه خود همچون تماس و ملاقات با خانواده، نگرانی‌های جدی در خصوص وضعیت حقوق بشری در زندان‌های ایران را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید