تداوم بازداشت طولانی‌مدت نسیم غلامی سیمیاری در زندان اوین

نسیم غلامی سیمیاری

نسیم غلامی سیمیاری، از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به طور مداوم در بازداشت به سر می‌برد. با گذشت ۴۶۷ روز از زمان دستگیری، وی همچنان در زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم غلامی سیمیاری در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲ اولین جلسه دادگاه خود را برگزار کرد. با این حال، علیرغم برگزاری دو جلسه دادگاه و اتهاماتی از جمله “بغی”، قاضی ایمان افشاری تاکنون حکمی صادر نکرده است.

خانم غلامی سیمیاری در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از گذراندن مدتی در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های سپاه، در تاریخ ۴ مهرماه ۱۴۰۲ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

پس از گذشت ۵ ماه از بازداشت، خانم غلامی سیمیاری توسط بازپرس ناصر جلایر سرتقی به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و بغی تفهیم اتهام شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خانم غلامی سیمیاری در دوران بازداشت تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته و از وی اعترافات اجباری اخذ شده است. این اعترافات که تحت فشار و تهدید صورت گرفته‌اند، به صورت کتبی و تصویری ضبط شده‌اند.

تداوم بازداشت طولانی‌مدت خانم غلامی سیمیاری بدون صدور حکم قطعی، برگزاری دادگاه‌های عادلانه و دسترسی به وکیل انتخابی، نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که خانم غلامی سیمیاری به همراه هفت متهم دیگر در یک پرونده مشترک محاکمه می‌شود.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نسیم غلامی سیمیاری نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت حقوق بشری در ایران را افزایش داده است. جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید