تداوم نقض حقوق طاهر نقوی، وکیل دادگستری در زندان اوین

طاهر نقوی

طاهر نقوی، وکیل دادگستری، از تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور خودسرانه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. با گذشت بیش از ۱۹۹ روز از زمان بازداشت، وی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم مشکلات جسمی از جمله بیماری پروستات و آسیب دیدگی مهره‌های کمر ناشی از ضرب و شتم در زندان، آقای نقوی از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است. با وجود وعده‌های مسئولین زندان برای انتقال وی به بیمارستان، این وعده‌ها تاکنون عملی نشده است.

در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات طاهر نقوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی متهم شده است.

در اقدامی جدید، علیه طاهر نقوی پرونده قضایی دیگری به اتهامات اخلال در نظم عمومی و توهین به مامورین زندان گشوده شده است. این در حالی است که پیشتر نیز وی توسط یکی از مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به قرنطینه منتقل شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای نقوی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ توسط چند تن از زندانیان به دستور رئیس اندرزگاه شش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجدداً دچار آسیب‌های جسمی شده است.

تداوم بازداشت خودسرانه، محرومیت از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب و ضرب و شتم مکرر طاهر نقوی در زندان، نقض آشکار حقوق بشر و اصول اولیه دادرسی عادلانه محسوب می‌شود. جامعه مدنی و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری باید نسبت به وضعیت این وکیل دادگستری حساس بوده و برای آزادی وی اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید