تشدید محکومیت سه شهروند بهائی در اصفهان؛ کاهش احکام اولیه به دو سال حبس و مجازات های تکمیلی

ارشیا روحانی، حمید منزوی و آرش نبوی

سه شهروند بهائی ساکن اصفهان، ارشیا روحانی، حمید منزوی و آرش نبوی، توسط شعبه سی و هفت دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست احمد گنجعلی دارانی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره، هر یک از این شهروندان به تحمل دو سال حبس تعزیری، پرداخت بیست و چهار میلیون تومان جریمه نقدی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده‌اند.

این در حالی است که احکام اولیه این افراد در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به مراتب سنگین‌تر بود. ارشیا روحانی و حمید منزوی جوشقانی هر کدام به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت پنجاه میلیون تومان جریمه نقدی، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و خروج از کشور و مصادره اموال محکوم شده بودند.

آرش نبوی نیز توسط شعبه مذکور به ده سال حبس، پرداخت جزای نقدی، مصادره اموال و دیگر مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

آرش نبوی در مرداد ماه سال گذشته بازداشت و پس از دو ماه با قرار تامین آزاد شد. در شهریور سال گذشته نیز دو واحد صنفی متعلق به ارشیا روحانی و حمید منزوی در اصفهان توسط ماموران اداره اطلاعات پلمب و پس از یک ماه رفع پلمب شد.

ارشیا روحانی و حمید منزوی در تاریخ هشت آبان ماه ۱۴۰۲ به شعبه سیزده دادسرای اصفهان احضار و بازداشت شدند. این شهروندان پس از یک روز با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی آزاد شدند.

لازم به ذکر است که ارشیا روحانی پیشتر نیز بواسطه اعتقادات خود سابقه برخورد قضایی را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید