اجرای حکم اعدام یک زندانی به اتهام تجاوز به عنف در زندان یزد

اعدام یک زنان

حکم اعدام یک زندانی که پیشتر به اتهام تجاوز به عنف محکوم شده بود، در زندان یزد اجرا شد. این خبر را رئیس کل دادگستری استان یزد بدون ارائه جزئیات بیشتر از جمله نام و تاریخ دقیق اجرای حکم اعلام کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق گفته‌های حسین طهماسبی، این فرد با استفاده از شیوه‌های کلاهبرداری و رمالی، به چندین زن و دختر تجاوز کرده است.

وی در سال ۱۳۹۹ بازداشت و پس از طی مراحل قانونی، توسط دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم شد. حکم صادره نیز توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین اعلام کرده که درخواست عفو این زندانی به دلیل تعدد شکات رد شده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که اجرای احکام اعدام در ایران همچنان با انتقادات گسترده حقوق بشری همراه است.

لازم به ذکر است که کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی اولین بار این خبر را منتشر کرد. این کمپین در گزارش خود به نقل از رئیس کل دادگستری استان یزد، به اعدام این فرد اشاره کرده است.

اجرای حکم اعدام این فرد در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر، تعداد قابل توجهی از افراد به اتهام جرایم مرتبط با مسائل جنسی در ایران به اعدام محکوم شده‌اند. این مسئله نگرانی‌های جدی در مورد رعایت حقوق بشر در ایران را افزایش داده است.

به نقل از میزان،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل