سکوت اجباری در زندان اوین؛ محرومیت آنیشا اسداللهی از تماس و ملاقات با خانواده

آنیشا اسداللهی

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، از حقوق اولیه خود محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آنیشا اسداللهی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، به دستور مقامات ذیربط از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است. این محرومیت از تاریخ شانزدهم مردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده و از شش هفته پیش تاکنون، وی از ملاقات با همسر خود، کیوان مهتدی که نیز در زندان اوین محبوس است، نیز منع شده است.

علت این محرومیت‌ها، اعتراض آنیشا اسداللهی به صدور احکام اعدام علیه شریفه محمدی و پخشان عزیزی و اجرای حکم اعدام رضا رسایی عنوان شده است.

آنیشا اسداللهی در مرداد ماه سال گذشته جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به مجموعا پنج سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود.

این حکم در نهایت توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آنیشا اسداللهی در هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. وی در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه همان سال، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شده بود.

آنیشا اسداللهی به عنوان یک فعال کارگری، معلم و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی داشته است.

محرومیت از تماس و ملاقات با خانواده، نقض آشکار حقوق اولیه یک زندانی است و نشان‌دهنده‌ی فشارهای وارده بر فعالین مدنی و کارگری در ایران می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل