اعزام عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، به مرخصی درمانی پس از بازداشت مجدد

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که پیشتر به اتهامات سیاسی محکوم و زندانی شده بود، پس از بازداشت مجدد در مرداد ماه ۱۴۰۳، اکنون به مرخصی درمانی اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه بیست و نهم مرداد ۱۴۰۳، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، به دلیل نیاز به پیگیری پرونده پزشکی خود، به مدت سه روز به مرخصی درمانی اعزام شد.

این در حالی است که آقای اسماعیلی پیشتر در تاریخ پنجم خردادماه ۱۴۰۳ نیز برای انجام آنژیوگرافی و ادامه درمان، به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.

اما متأسفانه در تاریخ بیست و سوم مرداد، علیرغم نیاز به ادامه درمان، پس از احضار به شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده بود.

عثمان اسماعیلی در مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به اتهامات “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” به مجموعا ۳۸ ماه و ۳۰ روز حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال تخفیف به ۱۶ ماه حبس تقلیل یافت.

این حکم نهایتا در دیوان عالی کشور تایید و آقای اسماعیلی، در تاریخ بیست و دوم آبان‌ سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.

لازم به ذکر است که این فعال کارگری پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

آخرین بازداشت وی پیش از محکومیت اخیر، در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در سقز صورت گرفت و وی در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۲ از زندان سقز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید