حمله مسلحانه به پاسگاه قلعه‌بید؛ یک نظامی کشته و دو غیرنظامی مجروح شدند

عبدالغنی شه‌بخش

حمله افراد مسلح به پاسگاه مرکزی نیروهای فراجا در روستای قلعه‌بید در بامداد روز جمعه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، علاوه بر درگیری با نیروهای نظامی، به منازل مسکونی نیز کشیده شد و منجر به مجروح شدن دو شهروند بلوچ به نام‌های خلیل شه‌بخش و عبدالغنی شه‌بخش شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از درگیری مسلحانه، افراد مهاجم به صورت کور به سمت منازل مسکونی تیراندازی و خمپاره پرتاب کردند که در نتیجه آن، این دو شهروند ساکن روستای قلعه‌بید به شدت مجروح و به بیمارستان زاهدان منتقل شدند.

منابع محلی تأیید کرده‌اند که افراد مهاجم از پشت پاسگاه و از سمت قبرستان به پاسگاه حمله کرده و به دلیل درگیری با نیروهای نظامی، به سمت منازل مسکونی که در مقابل پاسگاه قرار داشتند، تیراندازی و خمپاره پرتاب کرده‌اند.

گفتنی است در این حمله مسلحانه، دستکم یک نیروی نظامی به نام علی رئوفیان نیز کشته شده است. سازمان مسلح جیش العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در ماه‌های گذشته اخبار زیادی از درگیری میان نیروهای نظامی حکومت با افراد مسلح منتشر شده است.  ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳، افراد مسلح ناشناس به سمت خودروی تویوتا هایلوکس نیروهای نظامی در شهر سبحان سراوان تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۴ تن دیگر شد.

یکی از گروه‌هایی که این عملیات‌های مسلحانه را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دهد، گروه جیش‌العدل است که طی ماه‌های گذشته ضربات مرگباری به نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران وارد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید