بازداشت ضارب آرزو بدری؛ ادعای مقامات قضایی

آرزو بدری

احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، از بازداشت ضارب آرزو بدری خبر داده است. آرزو بدری، زن جوانی که به دلیل مسائل مرتبط با حجاب اجباری هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفت و دچار آسیب جدی نخاع و ریه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس اعلامیه رسمی، ضارب خانم بدری با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که سازمان قضایی نیروهای مسلح مدعی بی‌طرفی در رسیدگی به این پرونده است.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی مبنی بر فشار بر خانواده خانم بدری برای اعتراف اجباری و تکذیب ارتباط تیراندازی با موضوع حجاب اجباری منتشر شده است. خانواده وی تحت فشار هستند تا ادعا کنند که وخامت حال آرزو بدری ارتباطی با اقدام نیروهای انتظامی ندارد.

شایان ذکر است که پس از این حادثه، نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای مدعی شده بود که آرزو بدری پس از هشدار پلیس برای توقف خودرو، اقدام به فرار کرده است.

این رویداد و واکنش‌های پیرامون آن، بار دیگر بحث حجاب اجباری و برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی با شهروندان را در ایران به موضوعی داغ تبدیل کرده است.

آرزو بدری، زن سی و یک ساله‌ چندی پیش به دلایل مرتبط با حجاب اجباری هدف گلوله ماموران در شهر نور قرار گرفت و دچار آسیب جدی نخاع و ریه شد.

در اطلاعیه نیروی انتظامی در رابطه با این واقعه ادعا شده بود که وی، پس از هشدار پلیس برای توقف خودرو «اقدام به فرار کرده» و نهایتا خودروی وی توسط عوامل پلیس متوقف شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید