صدور احکام سنگین علیه ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی

ماشالله کرمی

ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، از معترضان اعدام‌شده در اعتراضات ۱۴۰۱، به اتهامات مختلفی محکوم شده است. بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد، وی به هشت سال و ده ماه حبس، یک میلیارد و نهصد میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شده است. این حکم در خصوص اتهامات پولشویی و تحصیل مال نامشروع صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش از این نیز، آقای کرمی در بخش دیگری از پرونده خود توسط دادگاه انقلاب کرج به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که وکیل مدافع آقای کرمی، علی شریف‌زاده، اتهامات امنیتی مطرح شده علیه موکل خود را بی‌پایه و اساس دانسته و اعلام کرده است که آقای کرمی تنها اقدام به پخش غذای نذری کرده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات ماشالله کرمی در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شده بود و کیفرخواست وی شامل چهار اتهام مختلف بود.

ماشالله کرمی در تاریخ سی و یکم مردادماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از مدتی بازجویی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

گفتنی است که محمد مهدی کرمی، فرزند ماشالله کرمی، به اتهام مشارکت در قتل روح‌الله عجمیان به اعدام محکوم و حکم وی در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ اجرا شد.

صدور احکام سنگین علیه ماشالله کرمی نشان از ادامه برخوردهای قضایی با خانواده‌های معترضان اعدام‌شده دارد و نگرانی‌ها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید