صدور حکم یک سال حبس برای مژگان کاوسی، فعال مدنی

مژگان کاوسی

مژگان کاوسی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، بار دیگر با صدور حکم یک سال حبس مواجه شده است. این حکم در پی پذیرش درخواست اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور و بررسی مجدد پرونده در شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس اعلام مازیار طاطائی، وکیل مدافع خانم کاوسی، حکم اولیه وی که شامل ۶۱ ماه حبس بود، به یک سال کاهش یافته است.

این فعال مدنی در آذر ماه ۱۴۰۱ به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مجموعاً به ۶۱ ماه حبس محکوم شده بود.

مژگان کاوسی در آذر ماه ۱۴۰۲ برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان تنکابن منتقل شد و در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۴ به مرخصی و سپس به مرخصی استعلاجی رفت. با این حال، با صدور حکم جدید، وی مجدداً با خطر بازگشت به زندان مواجه شده است.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که مژگان کاوسی به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت و زندانی می‌شود. وی پیشتر نیز در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به تحمل ۲۰ ماه حبس محکوم شده بود.

تداوم بازداشت و صدور احکام طولانی‌مدت برای فعالان مدنی در ایران نگرانی‌های جدی درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور را افزایش داده است. نهادهای حقوق بشری و فعالان مدنی در سراسر جهان خواستار آزادی بی‌قید و شرط مژگان کاوسی و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید