تشدید محکومیت و نقض حقوق حمیدرضا غریبی در زندان ساوه

حمیدرضا غریبی

حمیدرضا غریبی، شهروند اهل ساوه، از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۲ با اتهامات “توهین به خامنه‌ای” و “توهین به مقدسات” در زندان ساوه به سر می‌برد. وی در تاریخ ۲ تیر ماه جهت تحمل حبس اولیه خود که به صورت تعزیری به وی ابلاغ شده بود، بازداشت گردید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با وجود اینکه آقای غریبی در ابتدا به شش ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شده بود، اما با اعتراض دادستانی استان مرکزی، این حکم به هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری افزایش یافت. علاوه بر این، وی در مرداد ماه ۱۴۰۲ به دلیل اتهام “توهین به مقدسات” به دو سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

در اقدامی نگران‌کننده، آقای غریبی اخیراً در زندان به دو سال حبس تعزیری دیگر محکوم شده است که مجموع محکومیت وی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این در حالی است که وی از ابتدای بازداشت از حق ملاقات حضوری و تماس تلفنی با خانواده و وکیل خود محروم بوده است.

منابع مطلع گزارش می‌دهند که آقای غریبی به بند جرایم خطرناک منتقل شده است. این اقدام علاوه بر نقض حق دسترسی به وکیل، نشان از برخورد تبعیض‌آمیز با این زندانی سیاسی دارد و نگرانی جدی در مورد وضعیت جسمی و روانی وی ایجاد کرده است.

محرومیت از حق تماس و ملاقات با خانواده و وکیل، به همراه انتقال به بند جرایم خطرناک، نمونه‌ای بارز از نقض حقوق اساسی آقای غریبی است. این اقدامات نه تنها باعث تشدید رنج و عذاب وی شده است، بلکه بر سلامت روانی خانواده وی نیز تأثیر منفی گذاشته است.

بی‌خبری طولانی مدت از وضعیت حمیدرضا غریبی و محرومیت وی از حقوق ابتدایی، نگرانی جدی در مورد سرنوشت وی ایجاد کرده است. جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی و رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل