تداوم بازداشت و محرومیت از درمان روح‌الله کاووسی در زندان شیبان اهواز

روح‌الله کاووسی

روح‌الله کاووسی، شهروند ساکن اهواز، از تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده است. با گذشت نزدیک به یک سال از زمان بازداشت، وی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای کاووسی از بیماری‌های کلیوی و کبدی رنج می‌برد و در زمان بازداشت در جریان درگیری با نیروهای امنیتی از ناحیه‌های مختلف بدن دچار آسیب شده است. وضعیت جسمانی وی به شدت وخیم گزارش شده و نیازمند مراقبت‌های فوری پزشکی در خارج از زندان است.

با وجود وخامت وضعیت جسمانی، مقامات قضایی و زندان تاکنون اقدامی برای اعزام آقای کاووسی به مراکز درمانی مناسب انجام نداده‌اند.

روح‌الله کاووسی، با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام روبرو است و پرونده وی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ایذه در دست بررسی است.

محرومیت از درمان و تداوم بازداشت بلاتکلیف روح‌الله کاووسی، نقض آشکار حقوق بشر و حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود. این رویه نگران‌کننده نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولین نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و مدنی است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری باید نسبت به وضعیت روح‌الله کاووسی و سایر زندانیان سیاسی در ایران واکنش نشان دهند و از دولت ایران بخواهند تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کند و شرایط مناسب برای رسیدگی به وضعیت پزشکی زندانیان را فراهم آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل