تداوم بازداشت و محرومیت از درمان روح‌الله کاووسی در زندان شیبان اهواز

روح‌الله کاووسی

روح‌الله کاووسی، شهروند ساکن اهواز، از تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده است. با گذشت نزدیک به یک سال از زمان بازداشت، وی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای کاووسی از بیماری‌های کلیوی و کبدی رنج می‌برد و در زمان بازداشت در جریان درگیری با نیروهای امنیتی از ناحیه‌های مختلف بدن دچار آسیب شده است. وضعیت جسمانی وی به شدت وخیم گزارش شده و نیازمند مراقبت‌های فوری پزشکی در خارج از زندان است.

با وجود وخامت وضعیت جسمانی، مقامات قضایی و زندان تاکنون اقدامی برای اعزام آقای کاووسی به مراکز درمانی مناسب انجام نداده‌اند.

روح‌الله کاووسی، با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام روبرو است و پرونده وی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ایذه در دست بررسی است.

محرومیت از درمان و تداوم بازداشت بلاتکلیف روح‌الله کاووسی، نقض آشکار حقوق بشر و حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود. این رویه نگران‌کننده نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولین نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و مدنی است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری باید نسبت به وضعیت روح‌الله کاووسی و سایر زندانیان سیاسی در ایران واکنش نشان دهند و از دولت ایران بخواهند تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کند و شرایط مناسب برای رسیدگی به وضعیت پزشکی زندانیان را فراهم آورد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید