تداوم بازداشت بلاتکلیفی مژگان سلمان‌زاده، شهروند بهائی در زندان ارومیه

مژگان سلمان‌زاده

مژگان سلمان‌زاده، شهروند بهائی و محقق حوزه روانشناسی فیزیولوژیک، از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در شهر ماکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده است.  با گذشت ۴۴ روز از زمان بازداشت، این شهروند بهائی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرغم اتمام مدت قرار بازداشت اولیه خانم سلمان‌زاده، مقامات قضایی تاکنون اقدامی برای آزادی موقت یا اطلاع‌رسانی در مورد دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی انجام نداده‌اند. این امر نگرانی‌ها درباره وضعیت ایشان را افزایش داده است.

تداوم بازداشت بلاتکلیف شهروندان بهائی در ایران، نشان‌دهنده تبعیض سیستماتیک علیه این اقلیت مذهبی است.

شهروندان بهائی در ایران به دلیل باورهای دینی خود به طور مستمر با محدودیت‌های شدید، بازداشت‌های خودسرانه و محرومیت از حقوق اساسی روبرو هستند.

ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، حق آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن را به رسمیت می‌شناسد. با این حال، شهروندان بهائی در ایران از این حق اساسی محروم هستند.

تداوم بازداشت مژگان سلمان‌زاده و سایر شهروندان بهائی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مدنی محسوب می‌شود و جامعه بین‌المللی باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد و از دولت ایران بخواهد تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید