محرومیت سروناز احمدی از مرخصی درمانی در زندان اوین

سروناز احمدی

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی، علیرغم نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی، از حق مرخصی درمانی محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سروناز احمدی که در زندان اوین محبوس است، با وجود توصیه پزشک متخصص مبنی بر ضرورت مرخصی یک ماهه و دور شدن از فضای پراسترس زندان، از سوی ضابطین قضایی با این درخواست مواجه شده است.

بر اساس گزارش‌ها، سروناز احمدی به تازگی به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده و با توجه به نتایج آزمایشات، داروهایی از جمله آمپول و قرص برای وی تجویز شده است. پزشک معالج بر ضرورت مرخصی اضطراری و دور بودن از محیط زندان تاکید کرده است.

با وجود وضعیت وخیم جسمانی و روانی سروناز احمدی، مسئولین زندان صرفاً به تزریق آرام‌بخش به وی اکتفا کرده‌اند. این در حالی است که این فعال حقوق کودک سابقه بیماری صرع دارد و نیاز به مراقبت‌های ویژه و طولانی مدت دارد.

سروناز احمدی، فعال مدنی و حقوق بشری، روز جمعه ٨ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢، در روز جهانی کارگر به طور خودسرانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. 

در یک محاکمه غیرعادلانه و با اتهامات مبهم “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام”، وی به پنج سال حبس محکوم شد. علیرغم اعتراضات حقوقی، حکم وی در دادگاه تجدیدنظر تنها اندکی کاهش یافت و به سه سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

محرومیت سروناز احمدی از حق درمان و مرخصی درمانی، نمونه‌ای واضح از نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران است. این اقدامات نه تنها سلامت جسمی و روانی زندانیان را به خطر می‌اندازد، بلکه نشان از بی‌توجهی مسئولین به تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق بشر دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید