تداوم بازداشت و شکنجه عمر درستاران در زندان زاهدان

عمر درستاران

عمر درستاران، شهروند اهل راسک، به مدت ۱۳۶ روز در زندان زاهدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای درستاران از تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان زاهدان تحت بازداشت و شکنجه قرار دارد.

براساس این گزارش، آقای درستاران در بازداشتگاه‌های امنیتی زاهدان تحت شکنجه شدید برای اعتراف اجباری قرار گرفته است. پس از ۶۰ روز، وی به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده و از دسترسی به وکیل و تماس تلفنی با خانواده محروم شده است. تنها یک تماس کوتاه مدت با خانواده‌اش برقرار شده است.

خانواده آقای درستاران نگران انتشار تصاویر وی در رسانه‌های حکومتی به عنوان فردی مرتبط با گروه جیش العدل هستند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، آقای درستاران را به تحریک احساسات عمومی، توهین به پلیس و هتک حرمت ماموران کشته شده در درگیری‌های سیب و سوران متهم کرده است. برخی کانال‌های نزدیک به نهادهای امنیتی نیز با انتشار تصویری از وی، این اتهامات را تقویت کرده‌اند.

تداوم بازداشت، شکنجه و محرومیت از حقوق اولیه عمر درستاران، وضعیت وی را بسیار نگران‌کننده ساخته است. بلاتکلیفی طولانی‌مدت و اتهامات وارده بدون ارائه مستندات کافی، نشان از نقض جدی حقوق بشر در این پرونده دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید