تایید حکم حبس حمید حاجی عبدل پور؛ دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ۶ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس محکوم شد

حمید حاجی عبدل پور

حمید حاجی عبدل پور، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از طی مراحل مختلف قضایی، نهایتا به حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از پذیرش اعاده دادرسی آقای حاجی عبدل پور توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، پرونده این دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر به شعبه هم عرض ارسال شد. اخیرا شعبه ۲۰ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی محکومیت وی به شش سال و هفت ماه و شانزده روز حبس را عینا تایید کرده است.

در تیرماه ۱۴۰۲، شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی حکم اولیه محکومیت وی به شش سال و هفت ماه و شانزده روز حبس را تایید کرد. این حکم در پی تشکیل گروه تلگرامی با قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر شده بود.

با این حال، آذرماه ۱۴۰۲ حاجی عبدل پور درخواست اعاده دادرسی داد که دیوان عالی کشور آن را پذیرفت. در پی این پذیرش، وی به صورت موقت آزاد شد و دانشگاه امیرکبیر نیز از وی حمایت کرد.

اما در نهایت، شعبه بیستم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، در آذرماه ۱۴۰۲، حکم اولیه را مجددا تایید کرد و حکم حبس وی قطعی شد.

حاجی عبدل پور طی بازجویی‌ها از اعمال بدرفتاری ماموران برای اخذ اعترافات اجباری خبر داده بود. وکالت پرونده وی بر عهده میلاد پناهی پور است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید