احضار وکیل دادگستری برای اجرای حکم ۲۲ ماهه حبس

مهدی شکیبافر

مهدی شکیبافر، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای استان مرکزی، به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوه احضار شد. بر اساس احضاریه صادره، وی موظف است ظرف مدت ۳۰ روز خود را جهت اجرای حکم ۲۲ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری معرفی نماید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حکم در پی اعتراض دادستان به رای تبرئه آقای شکیبافر در دادگاه بدوی صادر شده است. دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام، وی را به این مدت حبس محکوم کرده است.

لازم به ذکر است که آقای شکیبافر در دادگاه بدوی از تمامی اتهامات وارده تبرئه شده بود. با این حال، دادستانی با ادعای اینکه تبرئه این وکیل دادگستری موجب جری‌تر شدن وی خواهد شد، خواستار تجدیدنظر در حکم شد که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت وی گردید.

با توجه به موارد فوق، مهدی شکیبافر به عنوان یک وکیل دادگستری و در راستای فعالیت‌های حرفه‌ای خود، متحمل محدودیت‌های شدید آزادی شده است.

اجرای این حکم، نگرانی‌هایی را در خصوص وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در ایران ایجاد نموده است.

این احضار و اجرای حکم، بار دیگر نشان از فشارهای موجود بر وکلا و فعالان مدنی در ایران دارد و بر اهمیت حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان در این کشور تاکید می‌نماید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید